‘CIO negeert Social Media’

02-08-2012 (08:33) - Marketing

Een onderzoek van Easynet en Ipanema Technologies toont aan dat Europese CIO's (de hoogste leidinggevende, verantwoordelijk voor informatie en communicatietechnologie binnen een organisatie) de voordelen van social media niet benutten. Hierdoor lopen bedrijven het risico dat zij van hun klanten vervreemden, inefficiënte marketingstrategieën ontwikkelen, medewerkers demotiveren en hun voorsprong op de concurrentie verliezen.
 
Het onderzoek, 'Killer Apps 2012', toont aan dat:
 
• 67% van de Europese CIO's en IT Directors Facebook blokkeert;
• 60% YouTube blokkeert;
• 49% Twitter blokkeert;
• 56% alle online video-content blokkeert.
 
Lisa Myers, CEO van het in Search Engine Optimization & Social Media gespecialiseerde agentschap Verve Search: ‘Het is een risico voor bedrijven om sociale media af te sluiten. Ik ben verrast door de cijfers die laten zien hoeveel bedrijven dit daadwerkelijk doen. De Return On Investment van sociale media is eenvoudig: het bedrijf dat er gebruik van maakt zal over vijf jaar nog bestaan. De helft van de wereldbevolking is nog geen dertig jaar oud en heeft nooit een wereld zonder internet meegemaakt. Voor deze mensen zijn internet en sociale media een manier van leven. Bedrijven zouden de enorme kracht van sociale media moeten benutten om medewerkers te behouden en hun klantenrelaties te verbeteren, in plaats van social media af te sluiten.’

  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch