Copernica werkt met schone databases
15-03-2010 (09:50) - Marketing
Copernica heeft voor alle gebruikers een nieuwe versie van Copernica Marketing Software in gebruik genomen. Deze versie omvat een aantal nieuwe, technologisch geavanceerde functionaliteiten zoals database constraints, conditionele opvolgacties en unsubscribe headers.
Diverse nieuwe functies zijn ingegeven door het belang van een goede verzendreputatie voor e-mailmarketing. Legale e-mailverzenders met opt-in verzendlijsten hebben te lijden onder valse spammeldingen en vervuilde databestanden. Copernica maakt het klanten eenvoudig om zich hiertegen te weren door standaard een afmeldheader mee te sturen met alle e-mailings, waardoor ontvangers met één klik kunnen uitschrijven. Ook kan een gebruiker zich via Copernica aanmelden voor loopbackprogramma’s. Deze zorgen ervoor dat het systeem notificaties krijgt als een ontvanger de spam-knop gebruikt, zodat de klant hem direct kan verwijderen uit zijn verzendlijst.
Met de ‘database constraints’ kunnen gebruikers hun database beveiligen tegen dubbele invoer van dezelfde relaties, opslaan van lege velden en incorrecte invoer van telefoonnummers of e-mailadressen. Dit voorkomt veel overbodige ‘ruis’ bij het verzenden van marketingcampagnes en bij het relatiebeheer. Copernica biedt al langere tijd de mogelijkheid om in bestaande databases selecties te maken op dit soort veelvoorkomende vervuiling en de overbodige informatie te verwijderen of samen te voegen.
Michael Linthorst, managing partner van Copernica, zegt over de nieuwe release: ‘Wij zijn onze software continu aan het ontwikkelen en actualiseren om de behoeften van de klant een stap voor te blijven. Door hen te voorzien van een goed ingericht, eenvoudig te beheren marketing platform kunnen zij zich richten op de creatie en de inhoud van dynamische campagnes. Dankzij Copernica bereiken die campagnes een ontvankelijker publiek en leiden tot hogere conversies.’