Dagbladonderzoek maakt kans op internationale prijs
11-08-2011 (09:30) - Marketing
Het onderzoek naar de optimalisatie van de effectiviteit van dagbladadvertenties van Validators in samenwerking met Cebuco is genomineerd voor een Esomar Research Effectiveness Award 2011. Esomar is de wereldwijde belangenorganisatie voor marketingonderzoek, en vertegenwoordigd ruim 120 landen. De genomineerde case is in opdracht van het Reformatorisch Dagblad van Erdee Media Groep uitgevoerd. De award wordt toegekend aan het onderzoek dat wereldwijd de beste effectiviteit laat zien.
Op 21 september wordt tijdens het internationale ESOMAR congres in Amsterdam bekend gemaakt welk van de drie genomineerde de winnaar is. De resultaten van het Erdee onderzoek geven een vernieuwd inzicht hoe consumenten een krant lezen en hoe advertenties opvallen. Adverteerders en media-eigenaren van dagbladen kunnen dankzij concrete learnings eenvoudig tot 25% meer rendement uit dagbladadvertenties halen. Wereldwijd kunnen deze vernieuwde inzichten voor adverteerders extra omzet opleveren.