Disney XD met Blokker en Reckit Benckiser

21-01-2010 (11:31) - Marketing

De nieuwe televisiezender Disney XD is een partnership aangegaan met Blokker en Reckitt Benckiser onder de naam Caphunt. Voor de introductie van Disney XD worden er in 587 Blokker-filialen exclusieve Disney XD Caps weggegeven bij aankoop van één van de producten van Reckitt Benckiser; Calgonit, Vanish en Air Wick. Ruim 400.000 caps zijn verspreid over heel Nederland en naast in store promotie zijn er ook diverse advertenties geplaatst. Daarnaast staat de Disney XD Cap aktie prominent in de Blokker huis-aan-huis folder en wordt iedere schooldag het programma Caphunt uitgezonden op Disney XD. In dit programma gaat Disney XD-presentator Koert-Jan de Bruijn op zoek naar stoere kids die de cap dragen.
 

Head of Ad Sales & Promotion Paul Carpentier van Disney Benelux: "We zijn er trots op dat deze drie merken, Disney, Blokker en Reckitt Benckiser, elkaar gevonden hebben in zo’n sympathieke actie. Dit creatieve concept wordt –naast de multimediale campagne- versterkt door veel exposure in alle Blokker-winkels in Nederland." Naast de Disney XD-cap ontvangt iedereen die een product van Reckitt Benckiser koopt ook een Disney XD-mini-magazine met daarin leuke informatie over Disney XD en diverse kortingscoupons. Disney XD is dé nieuwe televisiezender voor stoere jongens en meiden van 6 tot 14 jaar. Het station daagt kids uit en neemt hen mee in de wereld van sport, gaming, avontuur en muziek. En alles met een grote dosis humor. Kortom: Disney XD is fun! De nieuwe televisiezender is sinds 1 januari dagelijks te zien van 06.00 s ochtends tot 18.00 ‘s avonds en online op www.disneyxd.nl. De eerste cijfers zijn veelbelovend, want de afgelopen week was Disney XD iedere schooldag marktleider.*
 


Bureaus

Media

Economisch