Ford zet de Focus in de spotlights

15-01-2010 (11:21) - Marketing

Ford zorgt ervoor dat de Nederlandse automobilist de komende twee weken gefocust is op haar nieuwste type Focus. Naast een landelijke Billboardcampagne bij JCDecaux heeft zij Spectaculars laten plaatsen op tien Billboards op prominente locaties in grote steden. JCDecaux Innovate voorzag de poster van het meest recente model Ford Focus van spectaculaire lichteffecten. De poster toont een model uit de Ford Focus serie, terwijl deze door een paparazzo wordt gefotografeerd. Door het gebruik van Special Lighting-techniek, lichten diverse onderdelen van het affiche één voor één op. De poster begint ‘zwart’ (alleen het Ford-logo blijft voortdurend verlicht) en eindigt met het in beeld komen van de pay-off, het in alle opzichten zeer toepasselijke ‘Geniet van de aandacht’. De oplichtende elementen zorgen voor een opvallende uiting. De speciale affiches zijn te zien in Amsterdam, Utrecht, Arnhem en Eindhoven.

JCDecaux Innovate maakt al enkele jaren gebruik van de mogelijkheden die Special Lighting biedt. JCDecaux was de eerste buitenreclame-exploitant in Nederland die uitingen op deze wijze voorzag van lichteffecten. De campagne van Ford is voor JCDecaux Innovate bijzonder, omdat zij deze techniek voor het eerst toepast op Billboards.Met deze opvallende uiting hebben Ford, Ogilvy, Mindshare, Kinetic en JCDecaux Innovate gekozen voor een bijzondere aanpak.


Bureaus

Media

Economisch