FrieslandCampina stopt campagne na kritiek van blogger

21-03-2016 (21:02) - Marketing

Na kritiek van foodblogger Liesbeth Oerlemans stopte zuivelbedrijf FrieslandCampina afgelopen week met een campagne voor Appelsientje. Volgens Oerlemans suggereerde het bedrijf ten onrechte dat een glas van het vruchtensap gelijkstaat aan een stuk fruit.
 
De tekst in de campagne van Appelsientje was: 'Twee stuks fruit: we weten dat het goed voor ons is, toch lukt 't ons niet elke dag. Maar wist je dat een glas Appelsientje Sinaasappel meetelt als je tweede portie fruit?' 
 
'Dat is pertinent niet waar', stelt de foodblogger. 'De World Health Organisation adviseert de vrije suikers zoveel mogelijk te beperken. Onder de vrije suikers vallen ook de mono- en disachariden in sap, ook als ze niet zijn toegevoegd (zoals in Appelsientje)', aldus Liesbeth Oerlemans.
 
Oerlemans: 'ik vond niet sterk dat het vergeleken werd met fruit.' De campagne is per direct gestopt. Ook in de abri's wordt de campagne stopgezet, maar het duurt enkele dagen om dat praktisch te organiseren.

 


RTL Z

Bureaus

Media

Economisch