Heineken en Lay’s populairste EK-merken

01-06-2012 (08:37) - Marketing

Producten van het merk Lay’s zullen massaal ingeslagen worden voor en tijdens het aanstaande EK voetbal. Ook de merken Heineken en Grolsch zijn erg populair. Merken uit de productcategorieën bier, chips/zoutjes en frisdrank worden het sterkst met het EK voetbal geassocieerd. Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep en Newcom Research & Consultancy.
 
De Persgroep en Newcom hebben een grootschalig onderzoek uitgevoerd naar ontwikkelingen binnen de levensmiddelenmarkt. Daarbij is ook onderzocht welke merken consumenten zeker in huis hebben als Oranje op 9 juni aftrapt tijdens het EK voetbal. Lay’s is daarbij veruit het meest genoemd. Andere merken chips en zoutjes volgen op de plaatsen 7 (Duyvis), 14 (Croky) en 15 (Smith’s). 
 
Naast chips en zoutjes wordt de top 25 vooral gedomineerd door biermerken. Heineken is hierbij veruit het populairst als EK-merk. Grolsch volgt op plaats drie. Andere populaire biermerken tijdens het EK zijn Amstel (6), Bavaria (8) en Hertog Jan (9). Ook frisdrank en koffie zullen er in rap tempo doorheen gaan tijdens het EK. De populairste merken in deze categorieën zijn Coca Cola, Douwe Egberts en Spa.
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch