JCDecaux viert Bladenweek
28-04-2011 (09:08) - Marketing
De Abri op het Leidseplein heeft gedurende drie dagen levende posters. Acteurs beelden de inhoud van de affiches in de tramhalte ‘live’ uit. In drie scènes laten zij reizigers en voorbijgangers zien waar Nederlanders zoal een tijdschrift lezen. In de Abri van JCDecaux zijn drie decors aanwezig: een kapsalon, een bed en… een toilet. Deze live action campagne op het Leidseplein is onderdeel van de Bladenweek (25 april – 8 mei), een week waarin extra aandacht wordt gevraagd voor publiekstijdschriften.
De acteurs zijn net zo onverstoorbaar als de paleiswachten voor Buckingham Palace in London. Ze laten zich niet afleiden door het publiek, volledig in beslag genomen als ze zijn door het tijdschrift in hun handen. Dit alles ter promotie van Blad, een speciaal voor deze week gemaakt tijdschrift dat iedereen cadeau krijgt als hij of zij voor 7,50 euro aan publieksbladen koopt.
JCDecaux Innovate verzorgt de rekwisieten waardoor de Abri letterlijk het decor wordt van deze innovatieve campagne. JCDecaux Innovate gaf haar andere Abri op het Leidseplein eveneens een ‘extreme makeover’: de tweede halte is omgebouwd tot kiosk. Hier zijn tot en met vrijdag diverse Nederlandse publiekstijdschriften gratis verkrijgbaar.
De acteurs zijn aanwezig op woensdag, donderdag en vrijdag, van 17.00 tot 19.00 uur. Deze campagne is ontwikkeld door Hachette Filipacchi Media, uitgever van onder meer ELLE, Red, Santé en Quote en JCDecaux Innovate in opdracht van de Groep Publiekstijdschriften van het NUV.