Kruidvat maakt Folder van het Jaar
19-02-2010 (11:02) - Marketing
De folder van drogisterijketen Kruidvat is wederom uitgeroepen tot de 'Folder van het Jaar'. In de top 10 van de wekelijkse huis-aan-huis folders wordt de Kruidvat-folder op de voet gevolgd door de folders van MediaMarkt en Lidl. Dit blijkt uit een overzicht van het wekelijkse online-onderzoek 'foldervandeweek.nl' dat in opdracht van Netwerk VSP wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau Q&A Research en Consultancy. Netwerk VSP toont met dit onderzoek de populariteit van de folder aan.
De drogisterijketen voert voor het vierde achtereenvolgende jaar de ranglijst van Nederlandse huis-aan-huis folders aan. Kruidvat verdient de titel 'Folder van het Jaar'omdat de folder volgens de consument producten bevat die tegen scherpe prijzen worden aangeboden. Dit blijkt, net als vorig jaar, de belangrijkste reden voor consumenten te zijn om een folder te waarderen.
Folders in de categorie 'supermarkten en slijterijen' worden het best gewaardeerd en meest gelezen, zij leveren vier titels in de top 10 'Folder van de Week'. De populariteit van deze categorie is dit jaar ten opzichte van 2008 verder gestegen. Gemiddeld geeft 80% van de panelleden aan dat ze folders in deze categorie leest. Van alle warenhuizen komt de folder van de HEMA als beste uit de bus en is de folder van Praxis het meest populair binnen het aanbod van doe-het-zelf en tuin-folders.
Top 10 Folder van de Week 2009
1. Kruidvat
2. Mediamarkt
3. Lidl
4. Dirk v/d Broek
5. Blokker
6. Praxis
7. Aldi
8. Etos
9. Hoogvliet
10. Hema