Kwart meer bezoekers AutoRAI
26-04-2011 (09:11) - Marketing
De deuren van AutoRAI 2011 zijn gesloten, het aantal bezoekers is geteld. In totaal bezochten de afgelopen 12 dagen 270.348 enthousiaste autoliefhebbers AutoRAI, ondanks het zomerse weer een groei van 23 procent ten opzichte van de vorige editie. Het evenement zit weer duidelijk in de lift. Belangrijker nog is de hoge waardering van bezoekers én exposanten. Maar liefst 25% van de bezoekers is van plan om naar aanleiding van het bezoek aan AutoRAI een nieuwe auto aan te schaffen. Exposanten noteerden maar liefst 35% meer sales leads dan geprognosticeerd. AutoRAI heeft hiermee opnieuw bewezen Nederlands grootste autofeest te zijn en kijkt uit naar editie 2013, die gepland staat van 2 tot en met 14 april 2013.
Veel bezoekers gaven in een onderzoek van Amsterdam RAI, tijdens de beurs gehouden onder 1.100 bezoekers, aan dat ze ook echt in de markt zijn voor een nieuwe auto. ‘Twee jaar geleden waren het vooral liefhebbers en nu is het een rijke mix van echte autoliefhebbers en autokopers die een bezoek aan onze stand brengen’, aldus woordvoerder Jacques Geijsen van Volkswagen. Ook Sander van den Bey spreekt namens de Nederlandse Ferrari dealers zijn tevredenheid over de beurs uit: ‘We hebben voldoende leads gegenereerd en zijn blij dat we de nieuwe Ferrari FF hebben kunnen presenteren aan klanten en prospects. Onze deelname is super geweest voor de merkbeleving.’