Kwart van Nederlanders is hard toe aan vakantie
29-07-2011 (09:34) - Marketing
D-reizen heeft samen met strategisch creatief bureau FITZROY een online test ontwikkeld waarmee het algemene stressniveau bepaald kan worden en hoeveel dagen vakantie nodig zijn om weer volledig bij te komen. De test is gebaseerd op spraakherkenningtechnologie, maar kan ook met een toetsenbord worden afgenomen. D-reizen speelt hierbij in op het algemene gevoel dat vakanties vaak te kort zijn.
Tot nu toe hebben ruim 25.000 Nederlanders aan de test meegedaan. 17% van de deelnemers heeft last van stress en 27% blijkt zelfs een hoge stressfactor te hebben. Gemiddeld is Nederland toe aan 14 dagen vakantie.
De test is zo nauwkeurig mogelijk gemaakt door gebruik te maken van spraakherkenning. De software analyseert de stem en let daarbij op de trilling, tempo en volume. De test kan ook met een toetsenbord worden afgenomen. Hierbij wordt gekeken naar hoe snel of langzaam de gebruiker typt. De uitslag van de test kan gedeeld worden met vrienden op Facebook, Hyves en Twitter en vergeleken worden met de rest van Nederland.
‘Met de D-reizen Vakantiestresstest willen we reizigers de kans geven hun stressniveau te testen en na te gaan hoeveel vakantiedagen zij denken nodig te hebben om helemaal tot rust te komen. Vaak vinden mensen hun vakantie veel te kort. Daarnaast kunnen consumenten kans maken op de Last Minute Verdubbelaar waarmee ze de mogelijkheid krijgen hun vakantie gratis te verdubbelen. Hiermee komen we een groot aantal consumenten tegemoet die op zoek zijn naar scherp geprijsde vakanties binnen een breed assortiment’, aldus Steven van Nieuwenhuijzen, algemeen directeur D-reizen.