Lay’s zoekt nieuwe smaak chips
08-03-2010 (10:20) - Marketing
16 miljoen bondscoaches en evenzoveel premiers: Nederlanders willen zich graag bemoeien met mensen en dingen om ons heen. Maar is dat ook écht zo? Ja, zo blijkt uit recent onderzoek in opdracht van Lay’s. Negen van de tien Nederlanders bemoeien zich graag met allerlei zaken in hun omgeving, van sport en politiek tot zelfs iets alledaags als eten. Reden voor de chipsfabrikant om een even opmerkelijke als serieuze wedstrijd uit te schrijven: bedenk een nieuwe smaak voor Lay’s. De winnaar strijkt 25.000 euro op én 1% van de omzet.
Met de gezonde Hollandse bemoeizucht krijgt ook Lay’s regelmatig te maken, vertelt Cindy Tervoort, Marketing Directeur van Lay’s: ‘Wij ontvangen van onze consumenten regelmatig ideeën voor nieuwe smaken. Daar zitten vaak heel lekkere, maar ook grappige smaken tussen. Wat dacht je van Chocolade Chips of Hamburger? Met deze ‘Maak de Smaak’-actie willen we Nederland actief betrekken bij het bedenken van de nieuwe Lay’s Limited Edition chips. Dus Nederland: kom maar op met jullie smaken.’
Iedereen kan vanaf nu via www.lays.nl een idee voor een nieuwe smaak inzenden. Een vijfkoppige jury onder leiding van topkok Joop Braakhekke zal in mei uit de beste inzendingen drie finalisten bepalen. In oktober 2010 zullen die drie smaken ook echt in de winkel verkrijgbaar zijn en vanaf dat moment kan de Nederlandse consument op zijn favoriet stemmen via de Lay’s actiewebsite. Juryvoorzitter Braakhekke kan niet wachten tot de eerste inzendingen binnenkomen: ‘Smaak is iets waar we in Nederland steeds meer mee bezig zijn. Dat zie je aan de goed bekeken kookprogramma’s en de gerechten uit de vele culturen in ons land waarmee we in aanraking komen. Ik verwacht dan ook veel verrassende smaakvariaties.’