Mijlpaal voor Not Your Daughter’s Jeans
16-04-2010 (09:51) - Marketing
Met Van Avendonk in Keulen bereikt Not Your Daughter’s Jeans (NYDJ) deze week 1.500 retailers. Het succesvolle jeansmerk lanceerde eerder dit jaar een nieuwe website met complete collectiepresentatie en internationale storelocator. Hierdoor is het jeansmerk, naast de groei in de winkels, nog beter te vinden door de consument. In 2010 is het merk begonnen met media en retail campagnes in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië.
‘We zijn overdonderd over de vele reacties die we hebben in zo’n korte tijd. Not Your Daughter’s Jeans is nu beschikbaar bij bijna 250 retailers in Nederland en ook buiten de Nederlandse grenzen gaat de groei hard. Zo hebben we onlangs warenhuizen als Breuninger, Loden-Frey en Konen in Duitsland erbij gekregen en gaat ook de groei bij P&C erg hard’, zegt Stephan van Kruisselberge, CEO NYDJ Europa. ‘Begin dit jaar zijn wij ook begonnen met het uitrollen met een NYDJ shop-in-shop concept, waarmee ook de herkenbaarheid van NYDJ voor de consumenten in de winkels vergroot wordt.’
Not Your Daughter’s Jeans (NYDJ) ontwerpt jeans voor elke vrouw die zich weer comfortabel wil voelen in jeans. NYDJ jeans hebben de perfecte pasvorm door een combinatie van design, materiaalgebruik en de unieke Lift & Tuck technologie. De techniek in NYDJ jeans heeft als unieke bijkomstigheid dat vrouwen minimaal een maat kleiner dragen en er zeker een maat kleiner uitzien.
In Amerika groeide de spijkerbroek in korte tijd uit tot een rage en is daar nu, volgens onderzoeksbureau NPD, nummer 2 bestverkochte jeans in de warenhuizen. Dit is mede dankzij Oprah Winfrey die NYDJ in haar programma uitriep tot ‘de nummer 1 jeans, de best zittende en meest comfortabele jeans ooit gemaakt’. In Europa dragen inmiddels zo’n 400.000 vrouwen NYDJ jeans en sinds 2009 heeft NYDJ het Europees hoofdkantoor in Amsterdam.