Motomedia groeit naar 4 miljoen bezoekers
27-04-2011 (09:25) - Marketing
Motomedia zet haar groei door. Het online automotive netwerk is deze maand uitgebreid met GPUpdate.net, een online platform voor autosport, en Rijtesten.nl. Motomedia biedt adverteerders nu 13 automotive websites en blogs met een maandelijks bereik van ruim 4 miljoen unieke bezoekers. Daarbij is audience targeting en de inzet en productie van (video)content, met 5 redacties, een belangrijk onderscheidend vermogen.
Jeroen Rutte, General Manager van Motomedia (foto): ‘Door de omvang van het netwerk en het ontwikkelen van creatieve maatwerkoplossingen, is Motomedia in ruim drie jaar uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de online automotive branche. De 13 titels dekken vrijwel alle aspecten van autobezit en –gebruik, autonieuws, autosport en mobiliteit. Voor campagnes werkt Motomedia als strategisch en creatief partner, van concept tot de inzet van (social) media, meestal intensief samen met reclame- en mediabureaus.’
Ruim 90% van de 4 miljoen bezoekers van het Motomedia netwerk is in het bezit van een auto. Met de 13 titels kan meer dan de helft van autorijdend Nederland bereikt worden. Adverteerders kunnen op basis van umfeld en surfgedrag op specifieke doelgroepen inzoomen. Zo is het nu ook mogelijk om consumenten te selecteren op basis van merkvoorkeur, aankoopintentie en socio-demografische kenmerken.