MTV start ‘Gif Me More’-campagne

04-05-2011 (09:24) - Marketing

MTV Networks kondigt de lancering aan van de internationale MTV Mobile ‘Gif Me More’ brand advertising-campagne, die is ontwikkeld om een globale merkidentiteit voor MTV Mobile op te bouwen. De campagne start vandaag, 4 mei, in Nederland.

In verschillende landen werkt MTV Networks exclusief samen met telecom operators om jongeren exclusieve mobiele diensten aan te bieden. MTV Mobile is in Nederland een samenwerking tussen MTV en HI. Door een abonnement op MTV Mobile te nemen krijgen abonnee’s extra’s zoals MTV show & exclusive previews, MTV Experiences zoals gratis toegang tot clubs en korting op festivalkaarten, en onbeperkt snel internet.

De campagne is gebaseerd op het idee dat MTV Mobile je meer geeft en is de eerste wereldwijde advertising campagne dat geanimeerde GIF’s (Graphics Interchange Format karakters) gebruikt in een serie advertenties en commercials. De commercials richten zich op de creatieve geest van de MTV Mobile doelgroep en spreken jongeren aan door ze te laten zien hoe je nieuwe content kunt creëren door originele content aan te passen.

De campagne bestaat uit drie verschillende advertenties en commercials, ‘Rodrigo’, ‘Parking’ en ‘Cheerleader’. In alle scenario’s worden drie onsuccesvolle karakters getransformeerd door de Gif God. De identiteit van de Gif God werd bepaald door vijf potentiële karakters bedacht door fans via Facebook.

‘Gif Me More’ is een volledige 360 advertising campagne en bestaat uit TV, in store, online, print en billboard advertising om zo een nieuwe en consistente visuele merkidentiteit te creëren.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch