NBTC lanceert Visit Holland App
14-08-2012 (08:39) - Marketing
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) lanceert vandaag de Visit Holland App. Met deze applicatie worden reizigers gepersonaliseerd voorzien van informatie over Nederland en alles wat hier te zien en doen is. Het NBTC speelt hiermee in op de behoefte van de moderne toerist om op een innovatieve manier toeristische informatie te verkrijgen.
De rol van de mobiele telefoon tijdens de vakantie wordt steeds belangrijker. De traditionele reisgids wordt steeds vaker vervangen door mobiele apps die op basis van een locatie kunnen voorzien in de informatiebehoefte. Tegelijkertijd wil de reiziger zijn ervaringen direct kunnen delen met vrienden.
Natasja Fortuin, manager Online Marketing NBTC: ‘Met de lancering van de Visit Holland App speelt het NBTC in op deze ontwikkelingen en geven we vorm aan de onlinestrategie die gericht is op engagement, conversie en het voorzien in de individuele informatiebehoefte van de bezoeker.’
De app is gratis te downloaden in de App Store en beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Zweeds, Deens en Japans.