NEC kiest opnieuw Jupiler
30-07-2012 (08:38) - Marketing
Eredivisieclub NEC en biermerk Jupiler hebben hun sponsorovereenkomst verlengd tot en met 2017. De samenwerking met de bierbrouwer dateert al vanaf 1952. Naast het schenken van bier richt het partnership zich vooral op het actief betrekken van supporters en zakelijke relaties bij de club. Zo krijgt de business ontmoetingsruimte De Gaanderij met ingang van het nieuwe voetbalseizoen de naam Jupiler Lounge en werkt de bierbrouwer samen met N.E.C. aan het programma ‘Amateurclub van de Week’.
AB InBev, de brouwerijgroep waartoe Jupiler hoort, is enthousiast over de verlenging. Country Director Manisha Thakker: 'Jupiler is in Nederland groot geworden via voetbal. De groeiende populariteit van het merk in de regio Nijmegen is voor een belangrijk deel te danken aan het langdurige partnership met N.E.C. Nijmegen. We willen onze positie de komende jaren verder uitbouwen door opvallende activiteiten te ontwikkelen voor de supporters: in supermarkten, in de horeca en natuurlijk in het Goffertstadion zelf.’
De Jupiler Lounge wordt officieel geopend tijdens de eerste thuiswedstrijd van N.E.C. in het nieuwe voetbalseizoen, op zondag 19 augustus tegen Ajax.