Nike lanceert True City

15-01-2010 (11:18) - Marketing

Gisteren lanceerde Nike Sportswear True City, een iPhone-applicatie die gebruikers de mogelijkheid geeft tot een unieke visie op zes Europese steden, waaronder Amsterdam. Deze nieuwste ‘app’ is een sterke combinatie van geo-tagged content, de laatste iPod-technieken en SocialMedia-integratie. Nike Insiders, de lokale smaakmakers, zorgen voor exclusieve content en delen hun hotspots en happenings. De Nike ‘020’ Insiders Nalden, Melodee, Harald Dunnink, P. Faberyayo, Mitchell Donald en Yuha van ’t Zelfde, laten hùn Amsterdam zien. Naast Amsterdam, behoren ook Londen, Berlijn, Parijs, Barcelona en Milaan tot de True City-steden. Via www.niketruecity.com is True City gratis te downloaden.

Met True City speelt Nike Sportswear in op de groeiende app-cultuur en introduceert het merk een innovatief tweerichtingsverkeer met consumenten. True City draait om inspiratie. De nieuwe iPhone-applicatie heeft Nike Insiders geïnspireerd om ervaringen, favoriete plekken en events die hun stad te gek maken met gebruikers te delen. Van verborgen sneakerstores tot gallery openingen en underground concerten. Elke True City-stad heeft een team van ‘influencers’, die het bijbehorende motto ‘Make the hidden visible’ tot leven brengen door middel van regelmatige updates. Via de persoonlijke profielen kunnen gebruikers ook een kijkje nemen in hun leven. Dagelijkse users worden ook gestimuleerd om eigen perspectieven en ontdekkingen te delen. De gebruiker met de meest interessante content wordt beloond met een kans om zelf een Nike Insider te worden.
 


Bureaus

Media

Economisch