NOC*NSF maant Hyvers tot sporten
25-03-2011 (09:11) - Marketing
NOC*NSF en mediapartner Hyves organiseren een campagne om Nederland en in het bijzonder Hyvers kennis te laten maken met sporten. Door de Sportwijzer in te vullen krijgt de Hyver een advies over welke sport het beste bij hem past. Vervolgens kan de Hyver bekijken bij welke sportvereniging in de buurt hij deze sport kan uitoefenen. De Hyver kan dit ook uitproberen tijdens de evenementen van de Nationale Sport Week, waar kennis kan worden gemaakt met de betreffende sport.
Het doel van de Sportwijzer campagne, die van 21 maart tot en met 18 april duurt, is om Hyvers te stimuleren om meer te gaan sporten, de breedte van de sport onder de aandacht te brengen en deelname aan de Nationale Sport Week te stimuleren.
Gerard Dielessen, directeur NOC*NSF: ‘Onder de ruim 9 miljoen Nederlandse Hyves-profielen bevinden zich vele sportliefhebbers. Samen met Hyves kunnen we de sportbeleving in Nederland een extra impuls geven en stimuleren om op wat voor manier dan ook met sport bezig te zijn. Sport en de sociale media hebben elkaar in de praktijk natuurlijk al lang gevonden en deze campagne geeft daar gezicht aan.’