Nominaties zoekmachinemarketing award De Speld bekend
27-09-2011 (08:49) - Marketing
De nominaties voor De Speld 2011 zijn bekend. Dit jaar zal de zoekmachinemarketing award (De Speld) in handen vallen van of bGenius met klant Wehkamp, OrangeValley met Independer.nl of TrafficBuilders met hun Oxxio case. De uitreiking van De Speld 2011 vindt plaats tijdens SES Amsterdam op 6 oktober. De genomineerden krijgen hier de kans hun case te pitchen waarna de jury de winnaar bekend zal maken.
De genomineerden in alfabetische volgorde:
bGenius – Wehkamp
De jury prijst bGenius dat zij door de inzet van haar technologie meer rendement halen uit verscheidene marketing kanalen. Door verschillende marketing kanalen (SEO, SEA, maar ook de inzet van sitelinks etcetera) te optimaliseren werd een duidelijke stijging in ROI behaald.
OrangeValley – Independer.nl
OrangeValley zich heeft met haar case gefocust op een aantal nieuwe ontwikkelingen bij de zoekmachines. Een van die ontwikkelingen is de inzet van zogenaamde Rich Snippets. De juryleden zijn van mening dat hoewel de uitvoering daarvan niet heel ingewikkeld lijkt, OrangeValley wel een van de organisaties is die inspeelt op nieuwe ontwikkelingen, iets wat de jury erg toejuicht.
Traffic Builders – Oxxio
Traffic Builders heeft met haar case rondom Oxxio een zeer solide Search Case neergezet, vindt de jury, waarbij ook de nodige creativiteit ten toon gespreid werd. Met de case toont Traffic Builders aan dat SEO nog steeds een belangrijk speerpunt kan en moet zijn voor grote organisaties.
De jury van de Speld bestaat naast juryvoorzitter Bas van den Beld (StateofSearch) uit: Ton Wesseling (Online Dialogue), Xaviera Ringeling (Never Ending Web) en Nils Rooijmans (Expose Media).