Platform voor modieuze huisdieren
03-10-2012 (09:05) - Marketing
Om baasjes van huisdieren te inspireren op het gebied van ‘pet fashion’ is PettoGetto.com in het leven geroepen. Het platform biedt huisdieren de kans om hun favoriete mode items te ‘likken’ op het web en zo de favoriete fashion stijlen te verzamelen en delen met vrienden.
PettoGetto is ontstaan door het gevoel voor fashion van Tarot de bull terrier. Zijn baasje, Richard Derks, ontdekte dat Tarot een voorkeur had voor mode tijdens het ochtendritueel. Terwijl Derks een douche nam kauwde Tarot op de designer items van zijn baasje. Marc Jacobs boots, Diesel sneakers, Victor & Rolf jasje en de Hilfiger briefs, stuk voor stuk gingen ze er aan. Alleen de designer stukken hadden Tarot’s voorkeur, de goedkopere basics bleven ongedeerd – toen was er een eureka moment - ook Tarot had gevoel voor mode. Als internet entrepreneur en eigenaar van communicatiebureau IIZT, bedacht hij samen met zijn collega’s PettoGetto.com om zo antwoord te geven op een nog niet bestaand mode inspiratieplatform voor huisdieren.
PettoGetto.com haakt in op een groeiende internationale trend - huisdieren en mode. Een hond is ook maar een hond, maar met een American Apparel hoodie is het opeens een statement. Dergelijke statements worden reeds veel gemaakt in Japan en in California. ‘Daar is het al jaren normaal om allerlei kleding, accessoires en gadgets voor je huisdier te kopen. In Nederland lachen mensen je soms uit als je hond een regenjas aan heeft. Blijf je stilstaan, of ontwikkel je mee?’, aldus Derks. ‘Er is hier in Nederland al wel een politieke partij voor dieren. Waarom is fashion voor dieren dan raar?’
.jpg)
