Rabo, Microsoft en Apple hebben sterkste imago
18-03-2011 (09:15) - Marketing
Het grote succes van Apple heeft ook zijn weerslag op de uitkomst van de Corporate Image Barometer, het toonaangevende imago-onderzoek onder uitgevoerd door Intomart GfK in opdracht van Telegraaf Media Nederland en Elsevier. Het onderzoek geeft inzicht in het imago en de bekendheid van meer dan 150 bedrijven, ministeries en overheidsinstanties, uitgevoerd onder 600 ondernemers, directeuren en managers.
Grootse lanceringen van de iPhone en iPad hebben er onder andere voor gezorgd dat de ondernemers, directeuren en managers in Nederland Apple een erg goed imago toedichten. In de top 10 stijgt Apple naar een derde plaats. Rabobank wordt net als vorig jaar gezien als het beste bedrijf van Nederland. Microsoft stijgt van een derde naar een tweede plaats. Apple scoort ook het hoogst op zes van de acht imago aspecten. Sogeti wordt verrassend gezien als beste werkgever en Triodos Bank is opnieuw het meest maatschappelijk verantwoorde bedrijf.
Rabobank is wederom verkozen tot beste bedrijf van Nederland. Het Nederlandse bedrijfsleven is van mening dat deze financiële instelling zich, ondanks de naweeën van de financiële crisis, het best weet te profileren. Shell en ING Bank zijn dit jaar nieuw in de top 10 en staan op een vierde en een zevende plaats.