Regels telemarketing aangescherpt
03-07-2012 (00:00) - Marketing
Per 1 juli is de herziene Code Telemarketing in werking getreden. Een belangrijke wijziging in de telemarketingstrategie van het Nederlands bedrijfsleven. In de herziene Code, een initiatief van brancheverenigingen DDMA en de Klantenservice Federatie (KSF), worden de regels voor telemarketing verduidelijkt en aangescherpt om de kwaliteit van ongevraagde commerciële telefoongesprekken te waarborgen. Stichting Reclame Code (SRC) zal toezicht houden op de naleving.
De Code Telemarketing is opgesplitst in een Gedrags- en Reclamecode. De Reclamecode geldt voor het hele Nederlandse bellend bedrijfsleven, maakt deel uit van de Nederlandse Reclame Code en wordt gehandhaafd door de SRC. Indien men de regels niet naleeft kunnen consumenten klachten indienen bij de SRC. De Gedragscode zal worden gehandhaafd door brancheverenigingen DDMA en KSF. De Gedragscode omvat onder andere technische standaarden, maar stelt vooral eisen aan de kwaliteit van gesprekken.