Sanoma mediapartner Tour de France
17-03-2010 (09:52) - Marketing
Sanoma Uitgevers is de officiële mediapartner voor de start van de Tour de France in Rotterdam. Tourorganisator A.S.O. en de organisatie van Le Grand Départ besloten tot de samenwerking omdat Sanoma Uitgevers de grootste uitgeverij van publiekstijdschriften is en ook specifiek in fietsmedia marktleider is.
Als mediapartner zal Sanoma Uitgevers een grote rol spelen in de communicatie van Le Grand Départ Rotterdam 2010. Naast de Officiële Tour de France Gids, die Sanoma Uitgevers al vier jaar uitgeeft in licentie van de A.S.O., zal er dit jaar door Sanoma een bijlage gemaakt worden om de vele duizenden bezoekers van het evenement te informeren over de proloog en de eerste etappe. Het bereik van Sanoma Uitgevers, met enkele honderdduizenden fietsers per maand, stelt de organisatie in staat de Tourliefhebbers goed op de hoogte te houden van het Grand Départ en andere side-events.
De samenwerkingsovereenkomst tussen Sanoma Uitgevers en de organisatie van le Grand Départ is in het stadhuis van Rotterdam ondertekend door wethouder Lucas Bolsius, directeur/bestuurder Stichting Grand Départ Rotterdam 2010 Hans den Oudendammer en uitgever sport Jan Paul de Wildt van Sanoma Uitgevers.