Schoon ondergoed blijkt populair

10-05-2010 (10:00) - Marketing

Vrouwen vinden mannen leuker als zij aandacht besteden aan hun ondergoed en als dat ondergoed ‘fris’ is in alle opzichten: mooi en schoon maar ook vrij van kinderarbeid, gifstoffen en oneerlijke handel. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van St., een nieuw merk voor boxers en t-shirts voor mannen. Uit het onderzoek blijkt ook dat de meeste mannen denken dat het niet uitmaakt wat voor ondergoed zij dragen.
Mannen en vrouwen blijken verschillende dingen belangrijk te vinden als het gaat om mannenondergoed. Natuurlijk, de pasvorm moet goed zijn en het moet hygiënisch schoon zijn. Maar bovendien vindt wel 70% van de vrouwen desgevraagd dat het ondergoed van de man vrij moet zijn van kinderarbeid. Van de mannen vindt maar 54% dit belangrijk. Vrouwen hechten er verder meer waarde aan dat het ondergoed milieuvriendelijk is geproduceerd en vinden het een pluspunt als het is gemaakt van eerlijke, natuurlijke stoffen.

In het onderzoek scoren mannen beduidend lager op al deze punten. Een merendeel van de mannen geeft aan te denken dat het niet uitmaakt wat zij dragen, omdat ondergoed niet direct zichtbaar is. Vooral jongere mannen (18-30) hechten minder belang aan aspecten als ‘kinderarbeidvrij’ en ‘milieuvriendelijk’.

Opvallend genoeg geven de meeste mannen wel aan dat zij het oordeel van hun partner van doorslaggevend belang vinden bij het kiezen van ondergoed, maar hanteren zij hierbij kennelijk andere waarden dan vrouwen. 62% van de vrouwen zegt het belangrijk te vinden dat een man aandacht besteedt aan zijn ondergoed, 44% vindt een man zelfs leuker als hij hierin bewuste keuzes maakt.
 


Bureaus

Media

Economisch