Smyle tovert lach terug na wereldwijde storing

22-07-2024 (10:12) - Marketing

Op duizenden plekken in de wereld en ook in Nederland was er afgelopen vrijdag last van een grote storing. De “blue screen of death”. Oftewel: bij het inloggen krijg je een blauw scherm en je komt niks verder.

Smyle wilde een lach terug toveren op het gezicht van mensen die te maken hadden met lange wachtrijen en veel vertraging. 

“Voor de mensen die hun smile even kwijt waren ligt er een free sample van Smyle klaar. Dat is het minste wat we kunnen doen” zegt Almar Fernhout, founder van Smyle, over de actie. 

Deze inhaker is samen met Fitzroy / United Playgrounds bedacht. Mischa Schreuder, Creative Director bij Fitzroy: “Wij dachten: ‘Kunnen we van iets negatiefs een positieve noot maken?’ Vrijdagavond bedachten we de inhaker en zaten we samen met team van Smyle. Zaterdag was de uiting klaar en waren we ready voor een sampling actie om mensen hun Smyle weer terug te geven.”

Over Smyle

Het duurzame merk voor mondzorgproducten Smyle werd opgericht in 2020 door Almar Fernhout, Dennis Kamst en Roger Nefkens. Hun missie is het verbannen van microplastics in (kinder)tandpasta en de miljarden plastic tubes die elk jaar in de oceanen en vuilstortplaatsen belanden. Het merk is de winnaar van Coolest Dutch Brands 2023. 
 


Bureaus

Media

Economisch