Social Inc. helpt Natuurmonumenten
20-09-2011 (09:06) - Marketing
Social Inc. heeft samen met Natuurmonumenten een Facebook applicatie gelanceerd om de campagne ‘Kies vóór een mooi Midden-Delfland, stem tegen de Blankenburgtunnel!’ met het verzamelen van handtekeningen te ondersteunen. De Blankenburgtunnel zou een verbinding moeten vormen tussen de A20 en de A15 ten westen van Rotterdam. Met deze campagne , waarin Social Media een grote rol spelen, wil Natuurmonumenten voorkomen dat er opnieuw een grote aanslag wordt gedaan op het unieke landschap van Midden-Delfland.
Op de speciale actiepagina van Boswachter Guus kan direct een handtekening gezet worden. Ook is het ook mogelijk tegen te stemmen via Twitter met de hashtag #BBTNEE en via de website. Via social media kunnen medestanders een statement maken tegen de Blankenburgtunnel en stemmen werven binnen hun eigen netwerk. Inmiddels heeft Natuurmonumenten, in samenwerking met andere(lokale) organisaties 20.000 handtekeningen tegen de Blankenburgtunnel binnen. Er zijn in totaal 40.000 handtekeningen nodig om de bouw van de tunnel tegen te gaan.
Het is voor het eerst dat Natuurmonumenten een grootschalige campagne via Social Media inzet. Social Inc. heeft de Campagne ontwikkelt en begeleidt Natuurmonumenten met een social media strategie die de organisatie meer social en zichtbaar maakt.