Stijgende lijn budget e-mailmarketing

12-06-2012 (08:45) - Marketing

Bij 50 procent van de organisaties blijft het budget voor e-mailmarketing in 2012 gelijk, bij 41 procent is sprake van een stijging en 9 procent geeft een daling aan. Zo blijkt uit de DM Barometer Special: ‘Geen fabels maar feiten over e-mail – Editie 2012’ van DDMA, NIMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing.
 
De grootte van het budget voor e-mailmarketing is zeer verdeeld onder de respondenten. 8 procent van de organisaties heeft zelfs géén e-mailmarketingbudget.
 

De budgetten voor de drie kanalen zijn dit jaar voornamelijk gelijk gebleven in vergelijking met vorig jaar. Er zal geen sprake van een grote verschuiving tussen de kanalen in de mix van e-mailmarketing, social marketing en search engine marketing. Wel is het budget voor social marketing het meest gestegen ten opzichte van de andere twee kanalen. 


Tijdschrift voor Marketing

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch