Toyota populair in webwinkel
22-01-2010 (10:21) - Marketing
Het afgelopen jaar is voor Nieuweautokopen.nl een uitstekend verkoopjaar geweest. De webwinkel wist ruim twee keer zoveel nieuwe auto’s te verkopen als het jaar daarvoor. Meest populaire merk was Toyota, gevolgd door Fiat en Renault. Ook voor dit jaar wordt een forse toename van de verkopen verwacht door de snel groeiende populariteit van Nieuweautokopen.nl in het bijzonder en de aanschaf van nieuwe auto’s via
internet in het algemeen. Paul de Vries van Nieuweautokopen.nl: ‘We hebben in 2009 170 nieuwe auto’s verkocht. Om dat aantal in het juiste perspectief te zetten: gemiddeld verkocht een autodealer in Nederland het afgelopen jaar zo’n 125 nieuwe auto’s, wij 44% meer’. De forse groei is eenvoudig verklaard. De Vries weer: ‘ Prijs is natuurlijk belangrijk. Op dat vlak kan Nieuweautokopen.nl de concurrentie met de dealer absoluut aan. Maar nog belangrijker is de flexibiliteit die we de bezoeker bieden. De consument kan wanneer hij wil een offerte aanvragen en een auto kopen vanuit zijn leunstoel. De laatste auto van 2009 verkochten we op oudejaarsavond om 10 uur. Dat is natuurlijk uniek.’