Van Benthum zoekt breder publiek
21-05-2010 (10:12) - Marketing
De Nederlandse modeontwerper Francisco van Benthum komt naast zijn beroemde luxe mannenmodelabel FRANCISCO VAN BENTHUM met twee nieuwe exclusieve lijnen voor mannen: FVB en VAN BENTHUM, die vanaf juli verkrijgbaar zijn. Van Benthum heeft zijn karakteristieke visie op mannenmode vertaald naar een breder publiek, daar hij merkte dat er veel vraag was naar betaalbare designcollecties.
FVB richt zich op de fashion-aware man met een serie kledingstukken die voortkomen vanuit een wisselend concept. Voor najaar/winter 2010 is FVB opgebouwd uit een serie kenmerkende FRANCISCO VAN BENTHUM silhouetten; om die reden is de serie volledig uitgevoerd in zwart. De serie bevat onder andere een wax-katoenen trenchcoat met een lichte A-lijn en een wollen flanellen colbertje met bijpassende bandplooibroek. Ook bevat de lijn een een low-crotch chino en een handgebreid kabel-vest.
Francisco van Benthum (Boxmeer, 1972) is modevormgever en sinds 2003 de drijvende kracht achter het luxe mannenmodelabel FRANCISCO VAN BENTHUM. Zijn visie als ontwerper toont zich in elegante mannencollecties die het traditionele mannelijke silhouet als uitgangspunt nemen. Binnen de collecties experimenteert van Benthum met volume en proportie.
FVB en VAN BENTHUM zijn vanaf juli verkrijgbaar in de volgende winkels: VELOUR Amsterdam, Margreeth Olsthoorn Rotterdam, Cris Mannen Utrecht, Labels Sittard, Sketch Den Haag en Mith Enkhuizen.
