Van Ditmar realiseert shop-in-shop Lonely Planet

17-07-2012 (08:39) - Marketing

Afgelopen maand opende AKO op Schiphol Airport de Books & Travel Store. Bijzonder is de shop-in-shop van Lonely Planet, met het meest uitgebreide assortiment van Nederland en een boekenkast in de vorm van een wereldbol. Van Ditmar Boekenimport realiseerde dit concept voor de uitgever Lonely Planet in samenwerking met AKO en Design Bureau Tjep.
 
Met 200 vierkante meter aan winkelruimte en een modern interieur is deze reisboekenwinkel uniek in zijn soort. In de nieuwe winkelformule Books & Travel staat de koppeling tussen lezen en reizen centraal. Sjaak Mark, algemeen directeur van AKO: ‘De nieuwe AKO straalt 'wereldlezen' uit. Hiermee spelen we uiteraard in op de unieke reizigerslocatie van Schiphol Plaza.’
 

‘Deze shop-in-shop is uniek voor Lonely Planet, er is een flagshipstore op Sydney airport maar verder bestond zoiets voor dit merk wereldwijd nog niet.’ Eveline van Zanten, manager Marketing & Communicatie Van Ditmar, werd gedurende de opstartperiode door AKO benaderd voor een samenwerking. ‘Wij waren gelijk zeer enthousiast en vonden dat Lonely Planet hier niet mocht ontbreken. Het is zo’n bekend merk binnen het reisboekensegmenten als vertegenwoordiger van Lonely Planet in Nederland zagen wij een uitgelezen kans om het merk nog verder te versterken. Het is uniek dat er nu een plek is in Nederland waar je alle Lonely Planets bij elkaar vindt. Alle reisgidsen maar ook hun kinderboeken, fotografie, taalgidsen en non-guidebooks.’ 


Bureaus

Media

Economisch