Verpakking wordt beleving

05-02-2010 (09:57) - Marketing

Verder gaan dan alleen de visuele verpakking is de nieuwste manier om een product te laten opvallen, volgens ‘verpakking-professionals’ dit jaar op het PCD Congres. Op dit congres worden de nieuwste snufjes gepresenteerd. Een aantal producten werd tentoongesteld en deze verpakkingen deden een beroep op meerdere zintuigen. Logo’s die een geurtje hebben, inkt die van kleur verandert als de temperatuur stijgt en zachte kunststof in combinatie met een perzik geur. Al deze verpakkingen werden gepresenteerd als nieuwe technieken om producten te laten opvallen.

Het Amerikaanse bedrijf PolyOne heeft zo een fles ontworpen met een perzikshampoo in gedachten. De kunststof verpakking kreeg vervolgens een perzikgeurtje, een perzik kleur en een ronde vorm. Perzik is ook zeker niet de enige geur die het bedrijf biedt, denk ook aan munt, chocolade, vanille en leer. Geuren en aroma's kunnen zelfs op maat gemaakt worden om aan de behoeften van de klant te voldoen, aldus Cosmetics Design Europe vrijdag.

 


ANP/NU.nl

Bureaus

Media

Economisch