WK Voetbal-koorts ontluikt
02-03-2010 (10:02) - Marketing
In aanloop naar de oefeninterland van aanstaande woensdag trainde het Nederlands elftal gisteren, 1 maart, in Katwijk voor het eerst onder de vlag van de nieuwe hoofdsponsor ING. De bank verraste daarom kinderen van groep 6 van de Max Havelaarschool uit Delft met een onverwachte schoolreis. Ze mochten op bezoek bij het Nederlands elftal dat zich, gehuld in het nieuwe trainingstenue, voorbereidde op de vriendschappelijke wedstrijd tegen de Verenigde Staten. ING is sinds 1 januari de nieuwe hoofdsponsor van Oranje en zal haar sponsoractiviteiten vooral richten op de jeugd.
Op de training van vandaag was ING voor het eerst zichtbaar als hoofdsponsor op het nieuwe trainingstenue. ING zal zich via de sponsoring van de KNVB vooral richten op de jeugd. Monique Opdam, directeur Communicatie: ‘Voetballen is bij jongens en meisjes heel populair. Honderdduizenden kinderen voetballen bij clubs. Meisjesvoetbal is zelfs de snelst groeiende sport in Nederland. De internationals zijn hun superhelden en ING kan hen via het hoofdsponsorschap dichterbij de fan brengen. Dat is voor veel kinderen natuurlijk een onvergetelijke ervaring. Ook maken we mogelijk dat kinderen die klant zijn bij ING vragen mogen stellen aan de bondscoach tijdens de KNVB kinderpersconferentie op 2 april aanstaande. Het is een geweldige start van het hoofdsponsorschap dat we dit samen met de KNVB kunnen aanbieden.’
De KNVB en de ING zijn een langetermijnverbintenis aangegaan tot en met het WK van 2018. De ambitie van ING is om samen met de KNVB te investeren in een succesvolle toekomst van het Nederlandse voetbal. Naast het sponsorschap van de KNVB is ING Nederland ook betrokken bij de lobby om in samenwerking met België het WK 2018 of WK 2022 naar de lage landen te halen.