BrandDeli lijdt niet onder Olympische Spelen
01-09-2016 (11:23) - Media
Ondanks de sterke concurrentie van de Olympische Spelen in Rio hebben de zenders van BrandDeli niet aan marktaandeel ingeboet. In de maand augustus noteerden ze een primetime marktaandeel van 10,0% (20 t/m 49 jaar). Daarmee bleef het marktaandeel stabiel in vergelijking met de voorgaande maanden.
Comedy Central realiseerde zelfs een groei van 7% ten opzichte van vorig jaar en kwam daarmee uit op 3,2% marktaandeel. Onder meer Modern Family en Family Guy werden goed bekeken. Op FOX Sports zorgde de start van het nieuwe Eredivisieseizoen voor hoge kijkersaantallen en op Eurosport stemden veel motorsportliefhebbers af op de Grand Prix van Oostenrijk en Tsjechië.
Kidszender Nickelodeon behaalde 20,5% marktaandeel in zenderdoelgroep 6-12 jaar en was daarmee wederom marktleider in deze doelgroep. Met dit marktaandeel werd een groei van 21% gerealiseerd ten opzichte van augustus vorig jaar.