DPG Media brengt Nederlands, Belgisch en Deens programmatic aanbod samen

DPG Media brengt Nederlands, Belgisch en Deens programmatic aanbod samen

08-10-2024 (11:19) - Media

DPG Media gaat de internationale programmatic markt bedienen met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory. Internationale klanten hebben hiermee de mogelijkheid om voor alle drie de landen in één keer programmatic advertenties in te kopen.

Deze nieuwe strategie stelt DPG Media in staat om nauwer samen te werken met Europese en wereldwijde media-inkoopteams. Omdat veel media-inkoophubs opereren vanuit Londen, heeft DPG Media ook een kantoor geopend in Londen. Hiermee staat het programmatic trading team in directe verbinding met mediabureaus die internationaal inkopen.

Stefan Havik, Chief Digital Officer bij DPG Media: “De laatste jaren vindt er steeds meer centralisatie plaats van digitale media-inkoop via Europese en wereldwijde inkoopteams. Vooral grote merken kopen een aanzienlijk deel van hun media in via wereldwijde mediabureaus. De meeste inkooppartijen zitten in London, Amsterdam, Kopenhagen, Parijs en München. Met het verhogen van onze focus op deze hubs en onze aanwezigheid in Londen spelen we in op deze centralisatie.”

Internationale inkoopmogelijkheden voor lokale inventory

DPG Media is actief in Nederland, België en Denemarken. Door het lokale online advertentieaanbod van deze landen met elkaar te combineren, is het voor mediabureaus efficiënter om programmatic advertenties in te kopen op het gehele internationale online netwerk van DPG Media.

Havik: “Waar inkoophubs in het verleden nog weleens efficiëntie boven effectiviteit verkozen met een ‘one size fits all solution’, zie je nu dat merken en mediapartijen op zoek zijn naar trusted partners voor het aansluiten van kwalitatieve inventory. Ze richten zich steeds vaker op het inkopen van lokale online inventory bij lokale uitgevers. Bij DPG Media kunnen zij efficiënt, simpel en duurzaam lokale online inventory inkopen voor heel DPG Media Group gericht op programmatic buying.” 


Bureaus

Marketing

Economisch