Femmetje de Wind Chief Digital Publishing bij Audax
29-05-2018 (18:38) - Media
Per 1 juni 2018 is Femmetje de Wind Chief Digital Publishing bij Audax. De Wind komt vanWayneParker Kent waar zij verantwoordelijk was voor het gehele portfolio.
De Wind begon haar loopbaan bij Gijrath Media Groep als Editor in Chief, ze was columnist voor Dagblad De Pers, schreef boeken en ontwikkelde met haar eigen custom publishing bureau Wind Publishing meerdere succesvolle campagnes voor retailers en fabrikanten. Ook het multimediale platform Wendy werd door Wind Publishing ontwikkeld en gelanceerd. Bij Audax wordt De Wind verantwoordelijk voor de online strategie van de titels.
2 miljoen mensen per week
De Wind: ‘Audax is van oudsher een van de belangrijkste spelers in print media. Zij bereiken met hun mediamerken 2 miljoen mensen per week. Online kunnen de merken beter vertegenwoordigd worden. De komende periode ga ik dan ook voor alle titels uit het portfolio een krachtige digitale strategie ontwikkelen en/of verder uitbouwen. Mijn missie is het om alle titels binnen afzienbare tijd een relevante online presence te geven.’
Start Media & Communicatie Cluster
Ook kondigt Audax de clustering van Audax Publishing, Audax Media en Uitgeverij De Vrijbuiter aan. Het Cluster Media & Communicatie is de multichannel mediatak van Audax: een cross mediale divisie gespecialiseerd in het bereiken van het gezin, onder leiding van Ivo Janssens, lid directieteam Audax Groep. ‘Door de clustering ontstaat een betere beheersbaarheid van de verschillende mediabedrijven, waardoor commerciële kansen over een bredere linie kunnen worden benut,’ aldus Janssens. De komende tijd zullen meerdere nieuwe initiatieven aan het cluster worden toegevoegd.
Het Cluster Media & Communicatie van Audax is uitgever van onder andere de tijdschriftmerken Vriendin, Weekend, Party, Gloss, Mijn Geheim, Santé, Royalty, CosmoGIRL, GIRLZ en Glossy. Het Cluster Media & Communicatie van Audax, gevestigd in Amsterdam, bereikt met haar merken wekelijks meer dan 2 miljoen mensen.