Fonk magazine live met Flashback Cannes 2022. Een jaar waarin veel kantelt

20-07-2022 (10:30) - Media

De docuserie 1971, The year that music changed everything, nu te zien bij Apple TV, kan moeiteloos de rol vervullen van eye-opener en déjà-vu in één, omdat de onderwerpen die de serie zo aangrijpend maken, 100% van nu zijn: inclusiviteit, black lives matter, women’s rights, discriminatie, verwoestende oorlogen, criminaliteit, drugs en nog veel meer topics die ook nu nog steeds hoog op onze agenda’s staan, trekken aan je voorbij. 
 
Waar hebben we al die tijd gezeten? Waarom verandert er zo weinig en lijken we regelmatig achteruit te lopen in plaats van vooruit?  Deze vragen laten zich ook stellen als je, na Cannes, alle ijverige posts op de social media erbij pakt waarin veel jonge creatives diep door het stof gaan: Cannes is elitair, Cannes is old school en het is er vergeven van oude, witte mannen. En alleen al die reis per vliegtuig; hoe beschamend is dat! Maar ondertussen pakte vrijwel iedereen het vliegtuig, werd er uitbundig gefeest en gingen er liters rosé doorheen.
 
Jazeker, volgend jaar gaan we het echt ànders doen! Het zullen de coronajaren zijn geweest! 2023 wordt het jaar waarin alles zal veranderen. Right! Kijk 1971, The year that music changed everything. Leer van het verleden, stop zo hypocriet te zijn en move on. Alleen dan wordt 2022 een jaar waarin veel zaken definitief de goede kant op kunnen kantelen.
 

Voel de vibe

In fonk magazine 342 vind je dus veel "Cannes" terug, inlclusief de (zeer) uiteenlopende meningen van de twee jonge creeatives die dit jaar onze redactie in Cannes wilden vertegenwoordigen. Bex McNally (DentsuACHTUNG!) en Michan Tolman (Popcorn Stories) gingen er met een open mind heen. Cannes heeft hun gedachten (voor even) gedomineerd en heeft hen verse inzichten opgeleverd. Lees hun stories in fonk magazine en voel de vibe.
 

Ook dit is fonk magazine 

Heb je niet zoveel met Cannes? No worries! Lees het interview met powervrouw Angela Eijlander (topvrouw bij SNS), of pak het gesprek mee dat we hadden met The Family Amsterdam. Ook zeer de moeite waard: de mening van Mike Dijkstra Taurel over internationale branding en merkstrategie. En: er is de zevende nominatie in de serie Coolest Dutch Brands. In fonk 342 lees je waarom die nominatie voor Pieter Pot is.
 

Lees Fonk magazine 3 maanden gratis

Fonk magazine 342 lezen, maar geen abonnement? Ga naar onze webshop en ontvang de digitale editie van fonk magazine 3 maanden (6 edities) gratis. 
 

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch