Hearst, WPG en New Skool Media sluiten overeenkomst met app Maggy
13-01-2016 (14:54) - Media
All you can read app Maggy is een samenwerking met Hearst, WPG en New Skool Media begonnen Maggy biedt hierdoor toegang tot alle artikelen van 30 tijdschriften op de smartphone voor een vast bedrag van zes euro per maand. Deze magazines zijn elders ook te lezen en Maggy is dus vooral een aanvulling op het bestaande aanbod. Wat maakt Maggy dan toch anders?
We hebben in Nederland al Blendle, MyJour en eLinea, digitale kiosken waarmee artikelen uit kranten en tijdschriften gelezen kunnen worden. Toch denken de makers van Maggy dat er ruimte is voor nóg een digitale kiosk. Voor €5,99 per maand kun je onbeperkt artikelen lezen van aangesloten tijdschriften. Er doen 30 tijdschriften mee, waaronder Cosmopolitan, Elle, Esquire, Happinez, Kijk, Men’s Health en Psychologie Magazine.
geen vervanging
Deze magazines zijn elders ook te lezen en Maggy is dan ook vooral een aanvulling op het bestaande aanbod. Oprichter Michael Croll denkt niet dat mensen hun bestaande tijdschriftabonnement gaan opzeggen en vermoedt dat mensen het niet zullen zien als vervanging van hun abonnement. Zijn bedrijf wil zich bovendien op een grote groep consumenten richten die geen abonnement op een tijdschrift (meer) heeft. Het doel is om op termijn de honderd populairste publiekstijdschriften aan te bieden. Voor uitgevers die meedoen wordt het rendabel bij het streefgetal van 50.000 gebruikers.
Maggy voert volgens mede-oprichter Michael Croll momenteel gesprekken met andere uitgevers en verwacht dsnel nieuwe titels te kunnen toevoegen.
subsidie
Maggy kreeg begin 2015 een subsidie van 61.450 euro van het Stimuleringsfonds voor de Pers, gericht op persinnovatie. Met dit geld is het prototype ontwikkeld, waarmee Maggy de eerste uitgevers aan boord heeft gekregen.