Ik Hou van Holland naar China

18-12-2008 (10:28) - Media

‘Ik Hou van Holland’, de succesformule ontwikkeld door John de Mols creatieve afdeling Talpa Content, is in een serie van 52 afleveringen van een uur verkocht aan Sichuan TV. Nooit eerder lukte het een Europese producent een serieprogramma in deze lengte aan een Chinese zender te verkopen. De overeenkomst met Sichuan TV - dat de show onder de titel ‘Wo Ai Wo De Zhu Guo’ gaat maken - werd begeleid door media consultant IPCN Ltd. ‘Ik Hou van Holland’ (‘I Love My Country’) wordt in Nederland gepresenteerd door Linda de Mol en nu voor het tweede seizoen uitgezonden op RTL4. In het programma ‘strijden’ twee teams van elk vier bekende landgenoten tegen elkaar om hun kennis van wat kenmerkend is voor hun land en onderscheidend voor de cultuur ervan.
 
In China gaat de show  begin februari 2009 in productie om vanaf begin maart in heel China op prime time te worden uitgezonden. ‘I Love My Country’ valt daarmee samen met de viering van het 60-jarig bestaan van de Volksrepubliek China.
 
Namens Talpa werden de onderhandelingen in China geleid door Maarten Meijs, kortgeleden benoemd tot director of sales bij Talpa Content. Meijs werkte eerder al als head of licensing voor Talpa, maar was het afgelopen jaar gestationeerd bij Endemol. Hij werkte daar onder de vlag van de distributie-overeenkomst tussen beide bedrijven, die begin december werd beëindigd.

Bureaus

Marketing

Economisch