Kieskeurig.nl best bezocht

28-07-2008 (10:10) - Media

Kieskeurig.nl is de best bezochte internetsite van een publiekstijdschrift. Daarna volgt de website van Elsevier. Dat blijkt uit cijfers van de onafhankelijke Stichting Internetreclame (STIR). Kieskeurig en Elsevier vormen met de internetsites van Voetbal International, Autoweek en Sportweek de top-5.

Had Elsevier.nl vorig jaar juni nog een bereik van 4,4 procent, een jaar later is het bereik gestegen naar 5,9 procent. De grootste stijger is Sportweek. De site ging van een bereik van 0,8 procent vorig jaar juni, naar 4,6 procent dit jaar. Andere grote stijgers zijn Vrij Nederland (van 0,1 naar 0,4 procent), Zoom (van 0,4 naar 1,5 procent), Elle.nl (van 0,4 naar 1,2 procent) en Viva (van 1,3 naar 3,1 procent)

Elsevier.nl werd begin november 2004 gelanceerd. De site wordt het meest bezocht door bezoekers in de leeftijd van 35 tot 49 jaar. Ook de bezoekersgroep in de leeftijdscategorie 13 tot 34 jaar groeit. Het aantal 50-plussers dat elsevier.nl bezoekt, is in vergelijking tot vorig jaar licht afgenomen.

Elsevier

Bureaus

Marketing

Economisch