Nieuwe fonk over nieuwsmedia in 2016
27-01-2016 (21:09) - Media
De gloednieuwe, 173ste editie van fonk staat live. Het thema: nieuwsmedia 2016. Voor het eerst sinds tijden gaat ons hart sneller kloppen als het om nieuwsmedia gaat...
De ontwikkelingen buitelen over elkaar heen. Nieuwe successtory’s worden gemaakt of zijn ‘al lang’ realiteit.
Hoog tijd om ons over de volle breedte te verdiepen in wat de nieuwsmedia ons brengen. Van digitale initiatieven, via social media naar radio, televisie, dagbladen en opiniebladen.
Het was tijdens de productieperiode twee weken genieten en nu maar hopen dat het twintig minuten (of langer) genieten wordt als je deze tweede editie van 2016 leest.
En door onze aandacht voor vernieuwing, ging onze belangstelling als vanzelf ook naar andere disciplines dan de nieuwsmedia.
Met in deze editie:
- Sensuele Judith naar Den Haag
- John de Mol over samenwerking met TMG
- Mooi geluid voor designliefhebbers
- Vuchtige momenten van geluk in Foam
- Iversen schittert in Amsterdam
- Dansen tegen 100% vrouwelijke jury
- Hollandse Meesters
bits & pieces
Met: @leeclowsbeard, Erik van Egelen, Martijn Sierhuis en Eric Blok
Media-diet
Peter Vandermeersch (hoofdredacteur NRC): ‘Ik heb privé geen enkel abonnement meer’
Covers van de maand
Door de mand gevallen met Elsevier en Vrij Nederland
Successtory
SUE Amsterdam is het bureau van de toekomst geworden
Bureaus
- Digital trends: wordt het audio-on-demand naast de heersende beeldcultuur?
- Vijf specialisten geven hun visie
Thema Nieuwsmedia in 2016
Een tocht langs old school en new school media. Alles kan in 2016: vernieuwers naast me too’s en journalistieke start ups voor digital natives. Maar voor alles geldt: content blijft king
Interview met Barbara van Beukering: ‘Het is mijn droom dat heel Nederland weet wat PAPER is’
Reclame en nieuws horen bij elkaar. Ook in 2016
Daniëlle Kwaaitaal kwam in actie voor SOS Kinderdorpen. Ieder kind kreeg zijn eigen verhaal.