S1.tv brengt 36 webseries in één jaar
22-01-2016 (17:46) - Media
S1.tv, het online platform, dat tot stand komt door een samenwerking van SBS met Social1nfluencers en 19 november van start ging op www.s1.tv lanceert dit jaar nog 36 nieuwe webseries.
Deze S1-originals worden ontwikkeld samen met de grootste videomakers van Nederland. De huidige S1-stal wordt uitgebreid met beauty vlogger Manon Tilstra (100.000 online volgers) en reallife vlogger Sophie Milzink (160.000 online volgers). Door samen met deze talenten eigen series te ontwikkelen en kwaliteit te waarborgen, wil S1.tv de millennial doelgroep van 16 tot en met 36 jaar bereiken.
Naast het uitspelen van online naar print en vice versa wordt ook de integratie van non-lineair en lineair uitzenden geoptimaliseerd. Zo is dit voorjaar nog Frances Lichtenberg te zien bij Net5. Frances, bekend van het grootste foodyoutubechannel Foodgloss (161.000 volgers) brengt een zesdelige crossmediale serie waarin familierecepten centraal staan.
verwacht
Een van de eerste nieuwe S1-originals die online gaat op 19 februari is die van Sophie. In haar zesdelige serie, genaamd Liefde voor het internet, draait het om liefde in het digitale tijdperk. Wat is de invloed van Tinder, Facebook en alle andere sociale media op het vinden van echte liefde? En hoe is het voor een BN’er om op zoek te gaan naar een partner in dit digitale tijdperk? Dat zijn vragen die Sophie, zelf psychologie studente, mateloos fascineren.