Self service adverteren op Instagram ook in ons land mogelijk

30-09-2015 (09:23) - Media

9.20 uur - Grote en kleine bedrijven in Nederland en België kunnen voortaan advertentie-campagnes inzetten op Instagram, en dat op een self service-basis. 
 
Met de Facebook-technologie voor advertentie-infrastructuur is het mogelijk voor adverteerders om op Instagram gerichter mensen te bereiken, rekening houdend met hun interesses en voorkeuren – of het nu om mode, sport, auto’s of eten gaat.
 
Adverteerders hebben ook toegang tot nieuwe advertentievormen die hen helpen om verschillende doelstellingen te behalen – zo kunnen volgers meer te weten komen over een onderwerp waarin ze geïnteresseerd zijn of zelfs een product kopen, direct vanuit Instagram.
 
In Nederland werken Facebook en Instagram samen met verschillende launch partners: Heineken, Unilever (Mindshare), Toyota (Havas) en Tommy Hilfiger (Pervorm). 
 
Unilever's Hellmann's werkt in Nederland samen met Mindshare. 'Ons merk staat over de hele wereld al vaak standaard op tafel, maar in Nederland is Hellmann's nog relatief nieuw. We zien Instagram als een sterk visueel platform waarop we Hellmann's een aantrekkelijk podium kunnen bieden', zegt Harry Dekker, Media Director Unilever Brands over de aanwezigheid op Instagram. 
 

In de VS was KLM een van de eerste testers van Instagram. Met speciaal ontwikkeld beeldmateriaal nam de vliegtuigmaatschappij mensen mee naar de mooiste bestemmingen. 


Bureaus

Marketing

Economisch