Telegraaf en Metro: grootste merkbereik van Nederland
24-03-2016 (10:53) - Media
De Telegraaf en Metro zijn de nummers 1 en 2 op het gebied van merkbereik van alle dagbladen in Nederland, meldt uitgever Telegraaf Media Groep (TMG). Deze merken van TMG realiseerden over heel 2015 een totaal merkbereik van 7.074.000 en 6.259.000 personen.
Het merk De Telegraaf is koploper in totaal bereik maar ook in printbereik (5.216.000 personen) en in digitaal bereik (4.080.000 personen). Dit blijkt uit de zojuist gepubliceerde bereikcijfers van Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) over 2015.
1 miljard pageviews
De populariteit van De Telegraaf, ook op de favoriete digitale platforms van de consument, blijkt niet alleen uit de recente NOM publicatie maar ook uit de 1 miljard pageviews (bron: Google Analytics) en de 21 miljoen videoviews (bron: Streamone) die het merk in december 2015 realiseerde.
Daarnaast realiseerde Telegraaf TV in 2015 ruim 270 miljoen videoviews (bron: Streamone) en was de Telegraaf app in 2015 de meest geïnstalleerde dagblad app.
Daarnaast realiseerde Telegraaf TV in 2015 ruim 270 miljoen videoviews (bron: Streamone) en was de Telegraaf app in 2015 de meest geïnstalleerde dagblad app.