Totem Media wordt Scenery

Totem Media wordt Scenery

07-07-2022 (15:33) - Media

Totem Media gaat voortaan door het leven als Scenery. Een logische, organische naamsverandering voor het productiebedrijf dat haar strepen aan het verdienen is met het ontwikkelen en produceren van hoogwaardige documentaires en series.
 
Het is tevens dé plek in de Amsterdamse Houthavens voor creatieve talenten met grootse plannen en ideëen. Het duo dat aan het roer staat van Scenery, Isidoor Roebers (Oprichter) en Partner Lea Fels (Partner), is altijd internationaal gefocust in hun werkwijze, bouwt vanuit de kern van het verhaal en zet altijd net iets hoger in.
 

Scenery

Scenery streeft ernaar om van haar producties wereldreizigers te maken die een lokaal en internationaal publiek bereiken, door ongrijpbare verhalen toegangkelijk en herkenbaar te maken. De originele en karaktergedreven verhalen geven mensen een ruimere blik op de wereld met veel aandacht voor cinematografie en storytelling. Scenery verschuift de werkwijze en opereert vanuit een Europees niveau en werkt samen met partijen in de Verenigde Staten.

Isidoor Roebers, Oprichter van Scenery: "Wij werken vanuit het gedachtengoed dat als je iets moois hebt gemaakt en een bijzonder verhaal hebt om te vertellen, dat we dan ook het allergrootste publiek willen om te laten zien hoe mooi het is. Goede verhalen zijn zo waardevol en moeten in al hun glorie gehoord worden. We bouwen onze producties daarom uit tot merken vanuit de kern van het verhaal. De documentaire als contentvorm is daarbij vaak het startpunt, geen eindpunt. Wij willen dat Scenery de Disney van non-scripted wordt, omdat we verder durven gaan dan alleen de content met de wereld delen en dan maar hopen dat het wat wordt."

Lea Fels, Partner bij Scenery vervolgt: "Bij Scenery werken we met ambitieuze, ondernemende en nieuwsgierige talenten, die toegewijd zijn en gefocust op kwaliteit. Dat is hoe wij opereren en dat is voor creatieve makers een belangrijk goed. Samen met hen willen we originele, belangrijke stemmen en bijzondere ideeën die het verhaal van de toekomst vertellen een platform geven. Het is voor ons belangrijk dat waardevolle ideeën op een waardevolle manier worden ontwikkeld. Wat ons bindt is dat we altijd overal voor open staan of potentie in zien en beren op de weg graag negeren."

In het najaar van 2022 en in 2023 worden negen nieuwe titels, nationaal en internationaal gelanceerd bij verschillende grote streamers als Netflix, Amazone Prime en Apple TV+ en zal Scenery een aantal nieuwe samenwerkingen gaan aankondigen.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch