Twee prijscategorieën erbij voor AMMA awards
18-12-2015 (09:46) - Media
De AMMA awards – de mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche – krijgt er twee nieuwe categorieën bij: ‘Beste Engagement Strategie’ en ‘Beste Media Performance’.
De AMMA awards belonen de beste mediaprestaties van een jaar. Met de toevoeging van de genoemde categorieën speelt de organisatie in op de ontwikkelingen in het mediavak.
De award voor ‘Beste Engagement Strategie’ beloont de strategie die de consument daadwerkelijk betrekt en activeert. De ‘Beste Media Performance’ is bedoeld voor de media inzet die bijdraagt aan het realiseren van business doelstellingen door middel van een verandering in gedragscomponenten.
De ‘Beste Interactieve Mediastrategie’ komt te vervallen en daarmee wordt het aantal categorieën 11.
verruimd
De criteria in de categorie ‘Beste Creatieve Gebruik van een Medium’ zijn verruimd en daarmee is de titel ook aangescherpt naar ‘Beste Gebruik van een Medium’.
Naast de aanpassingen in de categorieën zijn ook de criteria binnen de categorieën waar nodig aangescherpt en geactualiseerd.
De AMMA organisatie nodigt nadrukkelijk alle mediabureaus uit om in te zenden voor ‘Mediabureau van het jaar’. Deze categorie is zeker niet alleen voorbehouden aan fullservice media(advies) bureaus maar staat open voor alle bureaus die services bieden op het gebied van media strategie, planning, inkoop en optimalisatie van media en middelen, dus ook voor specialistische bureaus binnen dit vakgebied.
De 11 AMMA categorieën voor 2016
• Beste Gebruik van een Medium
• Beste Engagement Strategie
• Beste Media Innovatie
• Beste Media Performance
• Beste Media Strategie
• Media-adverteerder van het jaar
• Mediabureau van het jaar
• Media-exploitant van het jaar
• Hans du Chatinier-prijs
• Carl Lipp-prijs
• YIM Mediatalent van het jaar
Voor de eerste negen categorieën wordt net als ieder jaar een professionele vakjury samengesteld. De nominaties en winnaar in de categorie Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) worden bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. Het YIM Mediatalent van het jaar wordt door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin een case moet worden uitgewerkt en gepresenteerd.
AMMA dates
Donderdag 28 januari AMMA SpeedDate, mogelijkheid toetsing case
Maandag 1 februari inzenden mogelijk via www.mwg.nl/amma
Vrijdag 11 maart AMMA inzendmodule deadline
Maandag 11 april Bekendmaking nominaties
Dinsdag 26 april Best of AMMA, presentatie van cases genomineerden
Donderdag 19 mei Uitreiking AMMA awards