VPRO serie succes door Snapchat
29-05-2018 (16:09) - Media
De allereerste Nederlandse Snapchat Story Ads voor de nieuwe VPRO jeugdserie ‘De regels van Floor’ zijn behoorlijk succesvol gebleken. Na de inzet van dit nieuwe type advertentie verbeterden de kijkcijfers sterk, met stijgingen tot wel +30% in impressies en +45% in CTR gedurende de campagne.
De VPRO werkte voor deze campagne samen met Blue Field Agency. Voor de creatie van de campagne heeft Blue Field Agency speciale verticale video-uitingen gemaakt. Aanleiding hiervoor is het vertical video syndroom. “Snapchat en Instagram geven een nieuwe invulling aan het begrip video”, aldus Stefan Smit van Blue Field Agency. “Mensen bekijken steeds meer video’s verticaal en nemen niet de moeite om hun toestel te draaien. Snapchat speelt hier met haar vernieuwende middelen goed op in. Story Ads van Snapchat zijn dus een zeer welkome aanvulling als het gaat om het profileren van een merk via storytelling.”
succesreeks
De serie ‘De regels van Floor’ draait om de eigenwijze Floor en is gebaseerd op de succesvolle gelijknamige boekenreeks van Marjon Hoffman. Floors regels geven antwoord op de belangrijkste levensvragen voor een tienermeisje en dit leidt tot verrassende nieuwe inzichten.