Vrouwen vinden Mart Smeets leuker

13-07-2009 (09:59) - Media

Vrouwen kijken liever naar het NOS-programma Studio Sportzomer, De Avondetappe dan naar de live etappes die de NOS 's middags uitzendt. Het kijkerspubliek van Mart Smeets bestaat 's avonds voor 41 procent uit vrouwelijke kijkers, tegenover 32 procent in de middag.

Dit blijkt uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO) op basis van de eerste week Tour de France. De live etappes trekken zo'n 774.000 kijkers, en 's avonds schakelen gemiddeld 946.000 liefhebbers in.

Volgens Smeets is sfeer tijdens De Avondetappe erg belangrijk en kennelijk trekt dat relatief meer vrouwen. Niet voor niets ontvangt hij zijn gasten op wisselende, sfeervolle locaties in Frankrijk. 'We mogen dat wat overdag gebeurt 's avonds een zacht randje geven.'



AD

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch