Ziggo laat zich niet uit het veld slaan

06-12-2015 (22:13) - Media

Het aantal Internetaansluitingen van Ziggo groeide in het derde kwartaal met 29.000 aansluitingen. Dit blijkt uit cijfers van vakblad Telecompaper. KPN deed het nog iets beter en kreeg er 31.000 aansluitingen bij in het derde kwartaal.

Ziggo was in het derde kwartaal nog steeds de grootste met een marktaandeel van 43,6 procent. De kabelaar zag de eerste maanden van dit jaar nog veel klanten weglopen. Qua Internetaansluitingen lijkt daar nu een einde aan te zijn gekomen. Het aandeel van KPN groeide met 0,1 procentpunt, om uit te komen op 40,5 procent. Dit is hetzelfde niveau als aan het einde van 2013.

Ondanks de steeds groter wordende verzadiging zal de breedbandmarkt naar verwachting in 2015 groeien met 2,6 procent, met een afgezwakte groei van 2 procent in 2016. De verwachting is dat glasvezel en kabel blijven groeien, waarmee de aanhoudende daling van breedband via DSL kan worden gecompenseerd.

 


mediamagazine.nl

Bureaus

Marketing

Economisch