
Planted introduceert de eerste gefermenteerde plantaardige steak bij Albert Heijn
Planted, het Zwitserse Foodtech-bedrijf dat bekendstaat om zijn clean-label en innovatieve plantaardige vleesproducten, breidt zijn assortiment in Nederland uit met een primeur: de eerste plantaardige steak op basis van fermentatie bij Albert Heijn.
Dankzij een eigen fermentatieproces en 100% natuurlijke ingrediënten – waaronder soja-eiwit, bonen- en rijstmeel – biedt de planted.steak een rijke umami-smaak en een sappige, malse textuur die doet denken aan een klassieke steak. De planted.steak (120 g) is vanaf nu verkrijgbaar bij Albert Heijn en bij diverse restaurants in Nederland. De planted.steak Marinade Paprika (2x 80 g) ligt vanaf 24 april in de schappen van Albert Heijn.
Rijke umami-smaak
Met de introductie van de plantaardige steak zet Planted een nieuwe standaard in de wereld van plantaardige voeding. Tot nu toe waren vleesvervangers namelijk beperkt in hun ervaring rondom textuur, smaak en voedingswaarde. Dankzij een innovatief fermentatieproces krijgt de planted.steak een rijke umami-smaak en een unieke, vezelachtige structuur, wat zorgt voor een sappig en mals eindresultaat. Zo wordt het maximale uit plantaardige eiwitten gehaald, zonder concessies te doen op de steakervaring.
Lukas Böni, mede-oprichter van Planted zegt hierover: “Bij de ontwikkeling van onze plantaardige steak hebben we nauw samengewerkt met meer dan 50 chefs. De steak is gemaakt om zelfs de meest kritische fijnproevers te verrassen en is een echte gamechanger – niet alleen voor ons, maar voor de hele plantaardige sector. Na een succesvolle introductie in zowel de Europese Foodservice als retail, zijn we trots de planted.steak nu ook in Nederland te introduceren.”